مقدمه
کال آف دیوتی: اینفینیت وارفیر یک بازی ویدیویی اول شخص تیراندازی سال ۲۰۱۶ است که توسط استودیو Infinity Ward توسعه یافته و توسط شرکت Activision منتشر شده است. این بازی سیزدهمین نسخه از سری بازیهای کال آف دیوتی میباشد و در تاریخ ۴ نوامبر ۲۰۱۶ به صورت جهانی برای پلیاستیشن ۴، ویندوز و ایکس باکس وان منتشر شد.
گیمپلی
مشابه بازیهای قبلی این سری، Infinite Warfare یک بازی تیراندازی از دید اول است. با توجه به تنظیمات جدیدی که بازی معرفی میکند، محیطهای بیرون از زمین مانند محیطهای بدون گرانش نیز در بازی وجود دارند. بازیکنان به یک پک افزایشی و یک طناب گرفتنی مجهز شدهاند که امکان حرکت در این محیطهای بدون گرانش را برای بازیکنان فراهم میکند. چرا که بازی در فضا تنظیم شده است، بازیکنان میتوانند سیارات، ماهوارهها و سیارکهای مختلف در منظومه شمسی را بازدید کنند.
بخش داستانی
اینفینیت وارفیر در آیندهٔ دور قرار دارد، پس از آن که زمین به علت افزایش جمعیت و گسترش صنعتی از منابع طبیعی خود محروم شده است، که این امر باعث شده تا کشورهای جهان متحد شوند و اتحادیه ملل فضایی (UNSA) را تشکیل دهند، یک سازمان سیاسی که مسائل تجارت، سفر، حقوق ادعاهای ارضی و تمام تلاشهای مرتبط با مهاجرت انسان به فضا را اداره میکند. ساکنان زمین برای تأمین منابع به مستعمراتی که در سایر نقاط منظومه شمسی تأسیس شدهاند نیاز دارند تا از سیارات و سیارکها منابع استخراج کنند. اما ارزش این پایگاهها جذب جنبشهای متشددی میشود که به دنبال کنترل آنها هستند، که این ممکن است کشورهای زمین را در وضعیتی دشوار قرار دهد. در پاسخ به این وضعیت، UNSA توسط سازمان پیمان مرتبط با منظومه شمسی (SATO) دفاع میشود، یک ساختار نظامی هماهنگ که زمین و داراییهای UNSA را دفاع میکند. پیش از وقوع اتفاقات بازی، یک گروه دشمن جدید در مریخ ظاهر میشود و خود را جبهه دفاعی مستوطنها (SDF) مینامند، یک دولت تمامعیاری که از مستعمرات سابق UNSA تشکیل شده و در یک جنگ قبلی به جدایی پیوستند. پس از سالها ایجاد وضعیت مسدودی با جبهه، روابط به یک نقطهای رسیده که تمامی منظومه شمسی در آستانه جنگ قرار دارد.
بخش چند نفره
اینفینیت وارفیر یک تغییر اساسی به سیستم کلاس به نام “ریگهای نبرد” معرفی میکند. مشابه سیستم متخصص در Black Ops III، کلیهٔ ریگها در مجموع شش ریگ هستند که به نامهای Warfighter، Merc، FTL، Stryker، Phantom و Synaptic هستند. همگی از این ریگها مخصوصیتها، اسلحهها، تواناییها و سبکهای بازی متفاوتی دارند. به عنوان مثال، ریگ Synaptic برای بازیکنانی طراحی شده است که ترجیح میدهند دوانده و تیراندازی کنند، در حالی که ریگ Phantom برای بازیکنانی مناسب است که میخواهند به صورت مخفیانه بازی کنند. بازیکنان همچنین میتوانند به چندین مزیت دائمی دسترسی پیدا کنند که به نام “ویژگیها” شناخته میشوند و بازیکنان را در شرایط نبرد خاصی تقویت میکنند. علاوه بر این، بازی از سیستم حرکت مبتنی بر زنجیره مانند Black Ops III نیز استفاده میکند که به بازیکنان اجازه میدهد به انجام پرشهای تراست، لغزش و دویدن روی دیوار دست یابند.
بخش زامبی
این بازی همچنین دارای حالت چند نفره چهار نفره Zombies است که دارای مکانیک بازی و داستان خود است، جدا از حالت داستان اصلی بازی. این حالت به منظور دسترسی آسانتر به بازیکنان جدید طراحی شده است و ویژگیهای جدیدی مانند به اشتراک گذاری امتیازات و خرید درهای تیمی دارد، همچنین اصول اساسی حالت را حفظ میکند، از جمله امتیازات و امکانات تقویتدهنده. ویژگی جدیدی به نام کارتهای سرنوشت و ترفند معرفی میشود که به مانند Gobblegums در Call of Duty: Black Ops III عمل میکنند؛ این کارتها تقویتهای موقتی در بازی به بازیکنان ارائه میدهند، اما برخلاف Gobblegums که از طریق کسب امتیاز فعال میشوند، بازیکنان میتوانند هر یک از پنج کارتی که در دسترس دارند را همزمان انتخاب کنند، نه یکی در هر زمان مانند دستگاه Gobblegum. پس از استفاده اولیه از پنج کارت، بازیکنان میتوانند دسته کارت خود را تا دو بار در یک بازی با هزینه دوباره پر کنند. برخلاف حالت داستان اصلی و حالت چند نفره، حالت Zombies تم فضایی ندارد و سیستم حرکت معمولی را حفظ میکند.
نقد و بررسیها0
هنوز بررسیای ثبت نشده است.