مقدمه
کال آف دیوتی: WWII یا جنگ جهانی دوم یک بازی تیراندازی اول شخص ساخته شده توسط شرکت Sledgehammer Games و منتشر شده توسط Activision در سال ۲۰۱۷ است. این بازی در سراسر جهان در تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۱۷ برای پلیاستیشن ۴، ویندوز و ایکس باکس وان منتشر شد. این چهاردهمین نسخه اصلی در سری بازیهای کال آف دیوتی است و نخستین عنوان در این سری است که اصولاً در دوران جنگ جهانی دوم قرار دارد، از زمان عرضه بازی Call of Duty: World at War در سال ۲۰۰۸.
گیمپلی
کال آف دیوتی: جنگ جهانی دوم یک بازی تیراندازی اول شخص است. با تفاوت از نسخههای اخیرش، این بازی سیستم پیشرفته حرکتی موجود در دو نسخه قبلی از کال آف دیوتی را که شامل دو بار پرش و دیوار دویدن بود، حذف کرده است. به جای آن، به حرکتهای سنتی این سری بازگشته و بازی را به سبک اصلی “راهاندازی از روی زمین” (که به نبرد زمینی غیرهوایی اشاره دارد) برگردانده است. این بازی دارای مکانیک نامحدودی برای دویدن سریع است که در دو نسخه قبلی نیز دیده میشد. به جای مکانیک “لغزش” که به بازیکنان امکان لغزیدن سریع روی زمین را میداد، جنگ جهانی دوم دارای مکانیک “رساندن به زمین” است که به بازیکن اجازه میدهد به سرعت جلو بپردازد و خود را روی زمین بیاندازد تا به سرعت به پناه برسد، به طور مشابه با مکانیک قبلی به نام “غواصی دلفین” در بازیهای کال آف دیوتی: بلک آپس و کال آف دیوتی: بلک آپس ۲ میباشد.
بخش داستانی
کال آف دیوتی: جنگ جهانی دوم اولین عنوان پس از بازی اصلی و کال آف دیوتی ۲: بیگ رد وان است که در حمله از بازیابی سلامتی به صورت خودکار معذور شده است. به جای این موضوع، بازیکنان باید بستههای سلامتی را در سراسر مراحل پیدا کنند یا به تیم پزشک خودکار خود اعتماد کنند تا بستههای سلامتی فراهم کند. اعضای دیگر تیم بازیکن میتوانند مهمانیها، بمبها را فراهم کنند، حملات مورتار را فراخوانی کنند یا دشمنان را شناسایی و مکان آنها را به صورت سیلوئت نشان دهند. در بخشهای خاصی از بازی، سربازان دشمن در حمله میتوانند دستگیر شوند و متحدان مجروح میتوانند به پناه کشیده شوند. در بخشهایی از حمله، بازیکنان قادر به کنترل وسایل نقلیه هستند.
بخش چند نفره
حالت چند نفره بازی کال آف دیوتی: جنگ جهانی دوم در نمایشگاه E3 ۲۰۱۷ که از ۱۳ تا ۱۵ ژوئن برگزار شد، معرفی شد. شرکت Sledgehammer Games ویژگیهایی چون فضای اجتماعی مرکزی جدید، دوازدهانهها، حالت جنگ و بازگشت به سبک بازی “راهاندازی از روی زمین” را اعلام کرد. بازیکنانی که بازی را پیشخرید کرده بودند، به یک بتا بسته شدنی دعوت شدند که ابتدا برای پلیاستیشن ۴ منتشر شد و بعدها بر روی پلتفرمهای دیگر عرضه شد.
بخش زامبی
کال آف دیوتی: جنگ جهانی دوم شامل یک حالت بازی همکاریی زامبیها است که شباهتی به ورودیهای قبلی ساخته شده توسط Treyarch و Infinity Ward دارد، با داستان اصلی خود که در تاریخ متناوب و جدا از حمله قرار دارد. این حالت بازی که به نام زامبیهای نازی نامیده میشود و اشاره به نسخه اول آن در بازی Call of Duty: World at War از Treyarch دارد، همچنان در دوران جنگ جهانی دوم قرار دارد، زیرا رایش سوم تلاشی اندوهآور برای تغییر سرنوشت جنگ با ایجاد ارتشی از مردگان در مراحل پایانی جنگ میکند. اگرچه این حالت بر اساس علمی-تخیلی است و یک نگاه خیالی به جنگ دارد، مایکل کاندری، موسس شرکت Sledgehammer Games، اعلام کرد که داستان این حالت بر اساس برخی “رویدادهای واقعی” است. وی همچنین اظهار کرد که تجربه این حالت شباهتی به بازی Dead Space دارد، یک بازی شوتر اشخاص سوم ترسناک که در طول کار خود در EA Redwood Shores توسط همین کاندری و Schofield کارگردانی شد.
تاریخ انتشار
این بازی در سراسر جهان در تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۱۷ برای پلیاستیشن ۴، ویندوز و ایکس باکس وان منتشر شد.
نقد و بررسیها0
هنوز بررسیای ثبت نشده است.